Dahiyeh – The first Lebanese Army position in the Hezbollah stronghold

(an-Nahar, December 4, 2010)

What follows is a true example on how journalism works in Lebanon. The news is about the first Lebanese army position in Dahiyeh, the southern suburb of Beirut, the traditional stronghold of Hezbollah.

تواظب عناصر في الجيش اللبناني على استحداث موقع عسكري على اوتوستراد السيد هادي نصر الله في الضاحية الجنوبية وهو الموقع الاول الذي يقام في قلب الضاحية الجنوبية. وتعزو مصادر متابعة الامر الى رفع جهة حزبية الغطاء عن عدد من المشاغبين الذين تسببوا بحوادث أمنية واشكالات عدة في الاسابيع الاخيرة. وتردد ان قوة من الجيش اعتقلت أحد المطلوبين (م. ق.) بعد ايام على حادث شهدته منطقة الرويس وأقدم عدد من أقاربه على قطع الطريق احتجاجا. يذكر أن الموقع يقام على بعد نحو 300 متر من المفرق المؤدي الى جامع القائم ومجمع سيد الشهداء.

“Concerned sources”… who they are? Hezbollah officials? Mah? And when it says that “a party raised the protection over a number of rioters…” to whom is pointing the finger? To Hezbollah perhaps? This newspaper is not considered close to the Shi’a movement… on the contrary it is believed to serve the interests of the so-called “anti-Iranian” majority.